Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

15 Mart 2017 Çarşamba

En Güzel Tahinli Kurabiye Tarifi






Her hafta sonu olduğu gibi uyanır uyanmaz ilk işim kahvaltıda ne yesem ki diye düşünmek oldu amma velakin gel gelelim evde pek de bir şey kalmamıştı ve alışveriş yapmam gerekliydi ama nerde çiğdem o saatte çıkacak gidecek eve bir şeyler alacak J Bizim evde bu yazılı olmayan kural gibidir eşimle birlikte alışverişe çıkarız mutlaka. Ufak tefek acil alınması gereken şeyler hariç tabiki. Neyse ekmek dahi yok evde düşünün aç kaldın çiğdem aklını başka şeylerle kurcala diye düşünürken canımın tahinli bir şey istediğini fark ettim hem de çörek J ama o kadar sabırsızlandım ki biran evvel yemek için mayalanması için gereken o süreyi beklemeye mecalim yoktu diyebilirim öyle de deliyim J Hemen elleri sıvadım kurabiye yapmaya koyuldum yarım saat sonra hazır idi J Tahin sevenler için harika bir tarif sadece yağı çok derseniz biraz daha az koyabilirsiniz.  Tarif aşağıdaki gibi şimdiden sizlerin de ellerine sağlık. 

Malzemeler:
§  1 su bardağı sıvı yağ
§  1 su bardağı pudra şekeri
§  1 su bardağı ceviz
§  1 paket vanilya
§  1 paket kabartma tozu
§  1 çay bardağı tahin
§  4 su bardağı un ihtiyaca göre fazla un alabilir
Yapılışı:
§  Cevizi robottan çekin ve un hariç diger butun malzemelerin hepsiyle karıştırın unuda yavaş yavaş ilave edip hamurunuzu yapin   ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapın
§  yağlı kağıt serilmiş veya yaglanmis  firin tepsisine yerleştirin  önceden ısıtılmış 200 derece  fırında ( benim kurabiyelerim yaklaşık 25 dakikada pişti ) pişirin
§  Soğuduktan sonra  üzerine biraz pudra sekeri eleyip servis yapabilirsiniz

§  Afiyet Olsun

48 yorum:

  1. En sevdiğim kurabiye olur kendileri. Nefis olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ama oldu mu acıktım... :)
    Ben de beklerim bloguma. :) ;)

    YanıtlaSil
  3. Tahinli kurabiyeyi inanılmaz çok merak ediyorum. İnşallah evde fırsat bulursam deneyeyim sizin de tarifinizi. :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin de şimdiden ellerinize sağlık beğeneceğinize eminim :)

      Sil
  4. Çatlayan kurabiye nefis olur derler bende katliyrm :) eline saglk canm

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor ♥ Blogunu takipteyim, bana da beklerim ^^

    YanıtlaSil
  6. Nişastasız mı ımm nefis.

    YanıtlaSil
  7. Tahinli her şey en güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum benim en sevdiklerim arasındadır

      Sil
  8. Evde bir şey yok derken ortaya bu sonucun çıkıyor olması 👏 Eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. Olsa da yesem:) Tahine bayılırım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyor tarifini not ediyorum canım :)

    YanıtlaSil
  11. Sevdiğim bir kurabiye :)sizde güzel düşürmüşünüz ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyorlar.Olsa da yesek.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence bugün mutfağa girip denemelisin ve afiyetle yemelisiniz :)

      Sil
    2. Denedim.Gerçekten güzel oldu.:)Tarifine sağlık.

      Sil
    3. beğenmenize çok sevindim :)

      Sil
  13. blogda kedi gibi bakıp yalanmak serbest mi ? ekrana pati atmak ?

    YanıtlaSil
  14. maşallah yarım saatta bir şaheser hi :)

    YanıtlaSil
  15. merhaba tatlı bloğunu yeni keşfettim takipteyim bana da beklerim bu arada kurabiye leziz gözüküyor gerçekten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hoş geldiniz sefa getirdiniz :)

      Sil
  16. Enfes gözüküyor :)

    Yalnız üşenmeyip yapmana ayrı hayran oldum, ben onu yapana kadaaar bakkala gidip ekmek alırdım, yok çıkmışken kim kahvaltıyla uğraşacak şimdi diyerek poğaça alırdım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güldürdünüz beni gerçekten :) düşünün ki mutfağı nasıl seviyorum kendime aslında bir anlamda bahane arıyorum :)

      Sil
  17. Ne kadar pratik anlatmışsın. Böyle şeyleri yapmakda özürlü olan ben bile yapablirim hissine kapıldım. Bu arada müsadenle izleyicin oldum. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Çatlamış görüntüsü bile harika.

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık ben pek hamur işinden alamıyorum sayenizde yapıyorum çok sağolun

    YanıtlaSil
  20. Bu arada ben ev hanimiyim adim Gülnur 😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum Gülnur Hanım hoş geldiniz bloğuma

      Sil
  21. Yapması da çok pratikmiş Çiğdem, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  22. Tahinli şeylere bayılıyorum. En kısa zamanda deneyeceğim )

    YanıtlaSil
  23. şimdiden afiyet olsun o zaman :)

    YanıtlaSil
  24. Tahine bayılırım. Tahinli çörek. kurabiye, pekmez... Her şey mi güzel olur? Of ağzım sulandı :)

    YanıtlaSil