Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

8 Mart 2017 Çarşamba

Çikolatalı Cheesecake










Herkese Merhaba,

O kadar da yazmıştım tek tek püf noktaları ve tarifimi sizler için fakat nasıl becerdim inanın ben de bilmiyorum bir güzel sildim :) Her neyse canımız sağolsun ben tekrar tekrar yazarım sizler için hiç sorun yok :) Bu hafta sonuna yapıp sonucu da benimle paylaşmaya ne dersiniz canlar. Bence o güzeller ellerinizle bu cheesecake harika olacaktır eminim ki. Haydi sağlıcakla kalın



Püf noktası 1
Öncelikle ana maddesi peynir olan bir tatlıdan bahsediyoruz, bu yüzden peynir konusunda cimri olmayın. 23 cmlik bir kalıp için 900 gr civarı peynir kullandığınızda yoğun tat ve kıvam konusunda iyi bir adım atarsınız.
Püf noktası 2
Amerika’da kullanılan krem peynirlerin su oranı labneye göre daha az ve yağ oranları daha fazla ki bu cheesecake'in kıvamını oldukça etkileyecek bir durum ama tabii ki çözümü mevcut.
Su oranını dengelemek için labne peynirini süzüyoruz. Bir elek ya da süzgece birkaç kat kağıt havlu serip labneyi üzerine bırakın, yarım saat süzdükten sonra ters çevirip yarım saat daha süzün.
Yağ konusunu ise cheesecake’in dolgu malzemesine krema ya da kaymak katarak çözebilirsiniz. Bu işlemler sonucu orijinal tariftekine yakın bir doku elde edersiniz.
Püf noktası 3
Tüm malzemelerin oda sıcaklığında olmasına dikkat edin. Bu işlem malzemelerin kolay karışmasını sağlayacak ve böylece karışımı gereğinden fazla çırpmanıza engel olacak.
Püf noktası 4
Kelepçeli kalıp kullanın. Böylece cheesecake’i kalıptan çıkarmakta zorlanmazsınız.
Püf noktası 5
Fırını önceden ısıtın. Böylece malzemelerin dengeli pişmesini sağlayabilirsiniz.
Püf noktası 6
Gereğinden fazla çırpmayın. Bence bu yazıdaki en önemli püf noktası bu. Çok fazla çırpmak cheesecake’in içinde çok fazla hava kalmasına, bu da tatlının çatlamasına neden olur. Bu yüzden malzemelerin karıştığını gördüğünüzde çırpmayı bırakın, hele ki yumurtaların aklarını ayırıp kabartmayı unutun derim. (Minik çatlaklar gözardı edilebilir ama büyükler de olmasın be canım.)
Püf noktası 7
Tatlı pişerken sürekli fırını açmayın ya da ortasına bir şey batırıp kontrol etmeyin. Sürekli fırını açmak, ısıyı değiştireceğinden dengeli pişirmeye engel olur. Ortasına bıçak gibi şeyler batırmaksa, o bölgenin soğurken çatlamasına neden olabilir. Cheesecakein kenarları altın sarısı ve katılaşmış ve ortası kalıbı salladığınızda hafif yumuşaksa, tatlınız pişmiş demektir.
Püf noktası 8
Kalıptan ayırın. Tatlınızı fırından çıkarır çıkarmaz bir bıçakla, kalıpla tatlı arasından geçip cheesecake’in kalıba yapışmasını önleyin. Soğutmadan kalıptan çıkarmayın.
Püf noktası 9
Soğutun. Tatlınız oda sıcaklığına geldikten sonra en az 6-8 saat buzdolabında vakit geçirmesine izin verin, böylece cheesecake kıvamını alacak ve tadı müthiş olacak.
Püf noktası 10
Sonra da yaptığınız mutheşem cheesecake’e bir bakın, gülümseyin, yavaşça, keyfini çıkararak yiyin.

Malzemeler
  • 200 gramyulaflı bisküvi
  • 200 gramkakaolu bisküvi
  • 100 gramtereyağı
Kreması için:
  • 200 gramkrem peynir
  • 200 gramlabne peyniri
  • 2 adetyumurta
  • 1/2 su bardağıtoz şeker
  • 1 paketvanilya
  • 2 yemek kaşığıun
  • 1 su bardağıkrema
  • 180 grambitter çikolata
Servisi için:
  • 100 grambitter çikolata
  • 3 yemek kaşığıkakao
Püf Noktası
Cheesecake tabanının yanmaması için; kelepçeli kek kalıbının kenar kısımlarını alüminyum folyonun parlak kısmı dış tarafta kalacak şekilde kaplayın.
Pişirme Önerisi
Cheesecake pişireceğiniz zaman fırın ısısının eşit olarak dağılması ve üzerinin kurumaması için fırına ısıya dayanıklı bir kap içinde su koyun. Pişirme işlemini yine ızgara teli üzerine yerleştirdiğiniz kelepçeli kalıpta gerçekleştirin.
Nasıl Yapılır?
1.     Cheesecake tabanını hazırlamak için; kakaolu ve yulaflı bisküvileri elinizle ufalayın ya da mutfak robotunda toz haline getirin. Tereyağını kısık ateşte erittikten sonra bisküvi parçaları ile harmanlayın.
2.     Yağlı bir hamur haline gelen bisküvi karışımını tabanı alüminyum folyo ile kaplanmış kalıba yayın. Hamuru kalıba yayarken peynirli, krema dolgusunu hesaba katıp, kenar kısımlarını yüksek tutmaya özen gösterin.
3.     Çikolata tadı ve rengini kremaya vermek için küçük parçalar halinde doğradığınız bitter çikolatayı krema ilavesiyle kaynayan bir su buharı üzerinde bulunan ayrı bir kapta benmari usulü eritin.
4.     Krema karışımı için; oda sıcaklığında beklettiğiniz krem peynir ve labne peynirini bir karıştırma kabına alın. Toz şeker ve vanilya ilavesiyle krema halini alana kadar çırpın.
5.     Yumurtaları tek tek katıp, aralarda çırpma işlemini sürdürün. Benmari usulü erittikten sonra oda ısısında beklettiğiniz çikolata karışımı ve unu krema harcına ekleyin. Son kez mikser ile karıştırıp, tüm malzemenin özleşmesini sağlayın.
6.     Krema karışımını, tabanını ince çekilmiş bisküvi ile kapladığınız kek kalıbına aktarın. Üzerini bir spatula yardımıyla düzeltin.
7.     Önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 25 dakika, kenar kısımları kıvam alıp orta kısmı hafif akışkan bir halde kalana kadar pişirin. Oda ısısında ılık bir kıvama gelen cheesecake’i, kıvam alması için buzdolabında bekletin.
8.     Servisi için; bitter çikolatayı benmari usulü eritin. Dolaptan aldığınız soğuk cheesecake üzerine eritilmiş, akışkan çikolatayı yayın.

9.     Kakao eledikten ve arzuya göre traşlanmış sütlü çikolata ile süsledikten sonra dilimler halinde servis edin. Sevdiklerinizle paylaşın.

24 yorum:

  1. http://kendinigelistiir.blogspot.com.tr/ blogunuzu gayet güzel izlemeye aldım sizi bloguma sizide beklerim http://kendinigelistiir.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Cheesecake hemde çikolatalı afiyetle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çikolata aşkına ☺💕 teşekkür ederim

      Sil
  3. Bi tek cheesecake yapmayı ögrenemedim heralde 😃 aslnda pekde güzel ama kusur kalmisim 😃ellerine saglk canm.Kadinlar günün kutlu olsun 😃🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım senin de kutlu olsun 💕 Ayrıca en kisa zamanda denemelisin ☺

      Sil
  4. Nefis . gece gece canım çok istedi.

    YanıtlaSil
  5. deneyeceğim en kısa zamanda. uzun zamandır birisi denese memnun kalsa da o tarifi yapsam diyordum. püf noktalarını bile yazmışsınız, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden sizin de ellerinize sağlık o halde :)

      Sil
  6. Çocukluğumdan beridir çikolatalı pastaya büyük hayranlığım vardır. Ama Cheesecake hiç denemedim bugün izinliyim evde senin tarifinde ki yapmayı deneyeceğim. Bakalım nasıl bir lezzet ortaya çıkıcak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok beğeneceğinizi düşünüyorum kolay gelsin size :)

      Sil
  7. Hazır paketlerle birkaç kez yaptım ama kendim sıfırdan hiç denemedim. Aslında hafif bir lezzet bence. Çikolatalısı ise muhteşem görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle kendiniz denemelisiniz daha lezzetli olacaktır

      Sil
  8. Elinize sağlık çok güzel anlatmışsınız ben de aynen sizin gibi yapıyorum gayet iyi tutuyor sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ayy çox ləzzətli görünür. Əllərinizə , ağzınıza sağlıq. O qədər gözəl detaylı anlatmısınız ki, hər kəs bişirə bilər diqqətli oxusa. Sevgilər.

    YanıtlaSil
  10. Ayy çox ləzzətli görünür. Əllərinizə , ağzınıza sağlıq. O qədər gözəl detaylı anlatmısınız ki, hər kəs bişirə bilər diqqətli oxusa. Sevgilər.

    YanıtlaSil
  11. Bu yayını görmeseydim iyiydi harika gözüküyor :) Eline sağlık.
    Püf noktalara bayıldım! Ben oğlum için zaten süzüyordum. O haliyle de kullanabilirim demek ki!

    YanıtlaSil
  12. Anlaşıldıaa bu bloğa aç karnına girilmeyecek. Baksana anlaşıldıyı bile yazamadım salya akıtmaktan. Ekranı ırırmak serbest mi ? Mutlu kal :) ırırmak değil ısırmak... Hep kekin yüzünden.

    YanıtlaSil
  13. Offff nefis gözüküyor ama yapılışı benim gibi tembel biri için hayli zahmetli geldi:))))çikolatalı kekleri çok seviyorum. Eline sağlık Çiğdem'ciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de denemeye değer diye düşünüyorum :) teşekkür ederim

      Sil