Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

21 Mart 2017 Salı

Ispanaklı Rulo Pasta






    Yeşil yeşil geldim size :) Şöyle içiniz açılsın ferahlasın istedim biraz. Geçen akşam ıspanak yemeği yaparken biraz kenara ayırdım ve hop hemen ardından pasta yapmaya yeltendim. Hem görüntü olarak hem de lezzet olarak sizi çok memnun edecek bir tarif. Özellikle de misafiriniz geleceği zaman önlerine övüne övüne bırakacağınız bir kek benden söylemesi :) ki görüntü de kendini belli ediyor diye düşünüyorum. Kesinlikle denemeye değer diyor ve sizleri tarifimle baş başa bırakıyorum.


 Malzemeler:



·         4 tane yumurta
·         1 su bardağından bir parmak eksik süt, (Su bardağı ölçüsü 250 ml)
·         1,5 su bardağı toz şeker
·         1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağı
·         1 su bardağı tepeli çiğ ıspanak püresi
·         1 paket vanilya
·         1 paket kabartma tozu
·         1 tatlı kaşığı karbonat, / yoksa aynı miktarda kabartma tozu
·         2 su bardağı + 2 yemek kaşığı kadar un

Kreması İçin;

·         3 su bardağı süt
·         Yarım su bardağı un
·         1 yemek kaşığı pirinç unu
·         1 yemek kaşığı nişasta
·         1 tane vanilya
·         1 su bardağı şeker
·         200 gram labne

Hazırlanışı:



     Ispanakların sadece yapraklarını yıkayıp iyice süzelim havlu kağıt üzerinde bekletelim kurusun ve ıspanağı çiğ olarak rondodan geçirelim.
     Karıştırma kabında toz şekeri ve yumurtaları koyup iyice çırpalım.
     Üzerine sütü, sıvı yağı, ıspanak püresini ilave edelim ve karıştıralım.
    Sonra kabartma tozlarını ve unu eleyerek ilave edip boza kıvamında bir kek hamuru hazırlayalım.
    Yağlanmış kalıba veya yağlı kağıt üzerine hamuru dökelim ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında kızarana kadar pişirelim.
    Kreması için süt ve labne hariç tüm malzemeyi karıştırıp soğuk sütü ekleyip karıştırıyoruz bir iki taşım kaynatıp ılımaya bırakalım.  
      Ilık olan kremanın içine labneyi katıp el çırpıcısıyla çırpalım.
     Pişen keki uzunlamasına 10-11 cm eninde üç eşit parçaya bölerek, her katına krema döküp üzerini ve kenarlarını kremayla kaplayalım.
     Kekin kenarlarından artanları elimizle toz haline getirip pastanın üzerine etrafına döküp 1 saat dinlendirelim.

     Ispanaklı Keki dilimleyelim servis yapalım. 


20 yorum:

  1. Beni ye diyen bir tarif.:)Bunu deneyeceğim.Ama korkarım kilo almaya başlayacağım bu güzellikleri tadınca...Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemelisiniz :) Çok beğeneceğinize eminim. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Fıstıklı numarası yapıyor bu pasta :)

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuş. Bayıldımm. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. vaaaay yaa deneriz bakalım :) yoğurtla mı yeniyooo kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğurdu bilmem ama kayınpederim tahin dökmüş yemiş çok güzel olduğunu söylüyor :)

      Sil
  5. Çok seviyorum ama kendim hiç denemedim. Sanırım artık denemek farz oldu bu görüntüyü görünce yapıcam sanırım :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. hemen yapıp kendinizi şımartın derim o halde :)

      Sil
  7. bayılıyorum bu pastaya enfes :) bu arada bloğunu takibe aldım bana da bekliyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Pasta ve kurabiye olayı bloglarda aldı başını gidiyor. Bu pasta da inanılmaz gözüküyor ama benden başka herkes biliyormuş baksanıza. Bu konularda çok cahil kaldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Muhtesem görünüyor ellerine saglik canim 😊

    YanıtlaSil
  10. Merhaba bloğunuzu tesadüfen gördüm ve katıldım, ben de beklerim :))bugün yeni bir çekiliş de başlattım umarım ona da katılma imkanının olur sevgiler.. http://kozmetikpsikolojisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz. iadei ziyarete geliyorum hemen :)

      Sil