Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

31 Ocak 2017 Salı

Trileçe








Merhaba herkese iyi pazarlar. Yenilecek tatlısını denemeyen kalmamıştır artık herhalde :) benim ikinci yapışım karamel tadını çok sevsem de bir kez daha mutfağıma misafir etmek istedim. Trilece çok hafif ve lezzetli bir tatlı ancak karamelli olmaz ise tadı bana ağır geliyor belki bu sefer severim diye düşündüm ancak yine olmadı :) Bir dahakini karamelli değil meyveli bir sos ile yapacağım işte o zama favorilerim arasında yer alabilir diye düşünüyorum 



Keki için:


4 adet yumurta
1su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şerbeti için:


2 su bardağı süt
1 paket süt kreması
2 çay bardağı toz şeker


Karamel sosu için:


2 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket krema

Yapılışı:


Yumurta ve şeker iyice çırpılır.
Karışımın üzerine un, kabartma tozu ve vanilin karışımı elenip karıştırılır. Hazırlanan kek karışımı borcam içerisine dökülüp yaydırılır.
Önceden ısıtılmış 160° fırında içini çekinceye kadar pişirilip soğumaya bırakılır. Süt, krema ve toz şeker iyice çırpılır . Köpükler olusacaktir onları alabilirsiniz kekin üzerinde kalmaz
Hazırlanan kremalı süt şerbeti, soğuk kek üzerine dökülür ve şerbetini çekmesi için bekletilir.
Karamel sosu için, tencerenin içerisine seker konulup karamelize oluncaya kadar kısık ateşte eritilir. Eridikten sonra tereyagi ve sonra krema eklenir.Karamel sosu koyulaşıp kıvam alıncaya kadar karıştırarak kaynatılır.Daha sonra şerbetini çekmiş olan trileçe tatlısı üzerine dökülüp yaydırılır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder