Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

28 Aralık 2016 Çarşamba

Mürdüm Erikli Kurabiye




Bazı meyvelerle o kadar güzel şeyler yapılıyor ki tadından mahrum kalmamak gerek diye düşünüyorum. Alışılagelmiş tarifleri yapmayı seviyoruz genelde ama değişik şeyler denemek benim hobilerim arasında. Yeni tadlara her zaman fazlasıyla açık olduğumu söyleyebilirim. Ister bir kek ister bir pasta isterseniz bir kurabiye canınız nasıl istiyorsa yeni tarif üretmek sizin elinizde. Bu aralar yeni şeyler denedim fakat çok yoğun bir dönem geçirdiğim için inanın resim çekmeye bile vaktim olmuyor ama önümüzdeki aydan sonra inşallah sizlere çok güzel tarifler sunacağım.

Çayın yanına ben kurabiyeyi her zaman çok yakıştırırım. Hele de bir de çikolatalı ise pek severim ama böylesi de şahane oluyor. Mürdüm eriğinin ağızda bıraktığı o ekşimsi tat çok lezzetli beğeneceğinize eminim.

MÜRDÜM ERİKLİ KURABİYE

Malzemeler: 


250 gr çekirdeği ayıklanmış mürdüm eriği 


2 yemek kaşığı toz şeker 


2 yemek kaşığı mısır nişastası


200 gr yumuşak margarin 


4-5 yemek kaşığı toz şeker 


2 yumurta sarısı 


5 yemek kaşığı su 


1 poşet Şekerli Vanilin 


3-3,5 su bardağı un 


1 poşet Kabartma Tozu 


Üzeri için pudra Şekeri 


Hazırlanışı:


Erikleri blendırda püre haline getirin. Toz şeker ve nişastayı tencereye alın ve kaşık ile karıştırın. Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca ocağı kısıp 2-3 dakika daha pişirmeye devam edin. Ocaktan alıp arada karıştırarak soğutun. Margarin, toz şeker, yumurta sarısı, su ve şekerli vanilini bir çırpma kabına alın. Üzerine un ve hamur kabartma tozunu eleyerek ilave edin ve iyice yoğurun. Hamurdan büyük parçalar koparıp merdane yardimi ile açın. Açtığınız hamurları bir bacak yardimi ile yuvarlak yuvarlak kesin arasına harcı koyduktan sonra kapatın. Tamamlandıktan sonra 180 derece fırında hafif kızarana kadar pişrin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder