Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

30 Ocak 2017 Pazartesi

Buğday Ekmeği




Ne zamandır evde ekmek yapmak istiyordum. Daha evvel hiç yapmadım geçen gün sevgili @fundacikkkkk funda ablamın sayfasında görünce dedim artık ertelememeliyim yapayım dedim giriştim işe ama sonu biraz hüsran acil gelen bir telefonla evden çıkmam gerekince hamur mayalanmadan hemen fırına verdim. Dedim artık şansıma ne çıkarsa ne şekil verebildim ne de sizler için sunum ama şunu söyleyebilirim sizlere ekmekleri kesinlikle kendiniz yapabilirsiniz. Ben çalışan bir bayan olduğum için bu zor ama ev hanımları bence yapabilir. Eşim tok olmasına rağmen oturdu bayıla bayıla yedi ve sonraki sipariş geldi bile 😊

Malzemeler:


1 su bardağı tam buğday unu
Aldığı kadar beyaz un (Ben 5bardak koydum)
1 tatlı kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz
3 yemek kaşığı zeytin yağı
3 su bardağı ılık su
1 paket yaş maya

Yapılışı:


Ilık su maya ve şeker eritilir sonra1 su bardağı buğday unu eklenir iyice harmanlanır. Yarım saat mayalanmaya bırakın. Sonrasıda sırasıyla su zeytin yağı tuz ve un eklenerek hamur haline getirilir. Daha sonra istediğiniz şekli vererek ve üzerine de biraz un serperek 200 derece ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder