Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

31 Ocak 2017 Salı

Kıymalı Tirit





Malzemeler:

3 adet sivri biber,

1 adet kuru soğan,

1 adet domates,

2 yemek kaşığı margarin,

500 gram dana kıyma,

1 yemek kaşığı domates salçası,

3 su bardağı su,

Yeteri kadar tuz,

2 diş sarımsak,

1,5 su bardağı yoğurt, 1 adet bayatlamış ekmek.


Yapılışı:


Biberlerin sap ve tohumlarını temizleyin. Biber ve soganlan ince ince kıyın. Domatesleri küçük küpler halinde doğrayın.Yağı bir tencerede eritin. Yağ kızınca biberleri, soğanları ve domatesleri ilave edip. 2 dakika beraberce kavurun. Kıymayı katıp. verdiği suyu çekinceye kadar yaklaşık 5 dakika kavurmayı sürdürün. Salçayı ekleyip tenceredeki malzemeye yedirin. Suyu ilave edip. bir taşım kaynatın. Tuzunu ayarlayıp, ateşi biraz kısarak 15 dakika pişmeye bırakın.Sarımsağı dövün. Yoğurdu sarımsak ile çaparak karıştırın. Ekmekleri dilimleyip 2 cm’lik küpler halinde doğrayın ve bir servis tabağına yayın. Üzerine hazırladığınız kıymalı sosu boşaltın. Sarmısaklı yoğurdu da dökerek servis yapın.

9 yorum:

  1. bunu bilmiyom hiç. yapcam lezzetli belli. bir dee, aramıza hooşgeldiniiiz, bir de maşallah hem yenisiniz hem de ocak ayında ne çok yazmışsınız yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş bulduk teşekkür ederim :) geç bile kaldım ama bu zaman kısmetmiş :) evet çünkü bir oturuşta hepsini yazmak istedim hazır olsun diye. instagram sayfamdan faydalandım elbette ki :)

      Sil
  2. instana da geldim tımams :)

    YanıtlaSil
  3. blog instadan daha iyi ve tatlıdır bir deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhakkak öyle bu kesinlikle hiç tartışılmaz. Bunu hissettiğim için geç de olsa katıldım bu aleme. Malum artık instagram daha fenomen bir ağ oldu günümüzde dolayısıyla blog biraz daha geride planda kaldı fakat burası hepimiz için ayrı bir hayat ve arşiv :)

      Sil
  4. Süper yaaa, elinize sağlıkl 😋😋

    YanıtlaSil
  5. Ben bunu sağlıklı beslenme sürecime uyarladım mı tamamdır. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil