Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

31 Ocak 2017 Salı

Dereotlu Peynirli Poaça




Günaydın🙋 Ekmek almaya gitmeye üşenip poğaça yapan tek kişi benimdir herhalde. Bu üşengeçlik beni öldürecek. Ne yapayım yaradan hamuruma miskinlik katmış 😊 Ben de tadını çıkarıyorum 🙈 Hoş diyeceksiniz poğaça yapmak daha uğraştırıcı evet ama mutfakta yaptığım hiçbir şey zoruma gitmiyor 😊

Malzemeler:


1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
Yarım demet ince kıyılmış dereotu
1 adet yumurta
Aldığı kadar un
Arzu ederseniz peynir 


Üzeri için:


1 yumurta

Yapılışı:


Bir kabın içine malzemelerin tamamını koyup yoğurarak yumuşak bir hamur elde edelim. Unu yavaş yavaş ekleyerek hamurun sertliğini ayarlayalım.Fotoğrafta görüldüğü gibi hamuru iyice yoğurduktan sonra minik bezeler yapıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştirelim. Verilen ölçülere göre yaklaşık 17-18 tane poğaça elde edebilirsiniz. Fırına sürmeden önce bir süre hamuru dinlendirmenizi öneririm.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, 180 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Afiyet olsun.

13 yorum:

  1. Dereotlu şeyleri çoook severim. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Çok keyifli bir blog 😊

    YanıtlaSil
  3. of of bayılırıııım :)

    YanıtlaSil
  4. Mayasız peynir ve dere otlu oluşu bayatlamadan lezzet ile yediriyor afiyetle

    YanıtlaSil
  5. Dereotunu bir tek poğaçada seviyorum. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim ben de çok severim

    YanıtlaSil
  7. Merhabaaa :) bloguma yaptığınız ziyaretten sonra geldim blogunuza ne güzel bir blogmuş takipteyim bundan sonra denemek istediğim tariflerle dolu bir blog kazandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz sefa getirdiniz :) o zaman denedikten sonra tekrar konuşalım :)

      Sil
  8. Ellerinize sağlık. Dereotunu seven biri olarak mutlaka deneyeceğim bir tarif..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil