Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

31 Ocak 2017 Salı

Çikolatalı Sufle




Güzelce karnımızı doyurduktan sonra tatilimizi da yedik ve ben fenalardayım kızlar 
Çikolatalı tatlıların en kısa sürede pişenlerinden, akışkan içi sayesinde öncelikle görsel şölen yaşatan ve yedikçe yemek isteyeceğiniz sufleyi hazırlamak, püf noktalarını dikkatlice uygularsanız oldukça pratik.


Malzemeler:

3 adet yumurta

80 gram bitter çikolata

3 yemek kaşığı tereyağı

3 yemek kaşığı un

3 yemek kaşığı toz şeker

1/4 çay kaşığı tuz

1 paket vanilya


Yapılışı:


Tereyağı ve küp şeklinde kesilmiş bitter çikolatayı, kısık ateşte eritin. Eridikten sonra ılınması için 2 dakika kadar bekletin.

Yumurtaları, toz şeker ilave ettikten sonra bir mikser yardımıyla krema haline gelene kadar çırpın.

Çırpılmış yumurta karışımına eritilmiş tereyağı ve bitter çikolatayı ekleyin.

Elenmiş un, vanilya ve tuzu katın. Tüm malzemeyi bir spatula yardımıyla hızlıca karıştırın.

Porsiyonluk fırın kaplarını öncelikle tereyağı ile yağlayın. Üzerlerine un serpiştirin. Unun fazlasını silkeleyerek alın.

Sufle karışımını, kapların üzerinde iki parmak kalınlığında pay kalacak şekilde paylaştırın.

Önceden ısıtılmış 200 derece fırında akışkan kıvamını koruması için sufleleri, 8 dakika kadar pişirin. Fırında bekletmeden alın.

Oda sıcaklığında 1 dakika kadar beklettikten sonra ters çevirerek servis tabağına çıkartın. Pudra şekeri ilavesi ile bekletmeden servis edebilirsiniz.

6 yorum:

  1. Merhaba sevgili Çiğdem iadeyi ziyarete geldim ve de iyi ki gelmişim bloğuna bayıldım tariflerin hepsi çok güzel 😊. Sufle en sevdiğim tatlılardan senin suflen de harika görünüyor ellerine sağlık 😊. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehra hanım hoş geldiniz çok memnun oldum :) çok teşekkür ederim çok naziksiniz

      Sil
  2. Zehra hanımın blogundan geldim ve takibe aldım sizi çok lezzetli paylaşımlarınız var elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizler de hoş geldiniz ben de artık sizi takipteyim :)

      Sil
  3. bayılırım. evde yapmadım hiç denerim :)

    YanıtlaSil