Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

30 Ocak 2017 Pazartesi

Fellah Köfte





Herkese iyi akşamlar diliyorum efendim. Fellah köfteyi bilmeyen de sevmeyen de yoktur herhalde. Şahsen ben çok severim. Her gün olsa her gün de yerim. Yetiştireceğim diye maydanozu sapı mapı ne varsa doğradım koydum vallahi. Biran önce yemek lazım ama değil mi 😋😋 
Malzemeler:


2 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı sıcak su
1 su bardağı irmik
1 adet soğan – rendelenmiş
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı domates salçası
3-4 yemek kaşığı un
Su- kıvam vermek için
Tuz
Karabiber
Kimyon 


Sosu için Malzemeler:


2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 bağ maydanoz – ince kıyılmış
1 su bardağı zeytinyağı
Tuz
Karabiber

Yapılışı:


Bulguru 2 bardak sıcak su ile ıslatın. Bulgur şiştikten sonra diğer malzemeleri ekleyip, hepsini birlikte yoğurun.Köfte kıvamına gelinceye kadar yoğurun. Çok katı olursa ara ara su veya katı olursa ara ara un ilavesi yapın.Fındık büyüklüğünde yuvarlak köfteler yapıp parmağınızla ortasına bastırıp düğme şekli verin.Un serpilmiş tepsiye koyun ve tüm harç köfte olduktan sonra kaynayan suda haşlayın ve süzün.
Sos için zeytinyağını ısıtın, salçaları ekleyin kavurun, sosu kenara alın maydanozu ve haşlanmış köfteleri içine alın ve harmanlayın. Harmanladiktan sonra da üzerine güzelce bir süzme yoğurt ve maydanoz MİA gibi. Afiyet olsun 💞

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder