Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

30 Ocak 2017 Pazartesi

İçli Köfte








Anneciğim yine döktürmüş vallahi. O kadar çok yedim ki sormayın. Yanına da buz gibi ayran bol turşu. Off diyorum 😂😂 Nefes almakta zorluk çekiyorum şu an. Tarif isteyen olursa anneciğimin tarifini yazarım inşallah.

Tarif isteyenler için ekliyorum efendim 😊 


Malzemeler:


4 su bardağı bulgur
1 su bardağı irmik
Aldığı kadar un
2 yumurta
2 su bardağı sıcak su
2 tatlı kaşığı tuz

Harç için:


3 adet soğan
750 gr kıyma
Pul biber,tuz,kimyon,karabiber 


Yapılışı: 


Harç için soğanları kavuralım biraz pembeleştikten sonra kıymayı da ekleyip bir süre daha kavuralım. Piştikten sonra baharat ve tuzları da ekleyip soğumaya bırakalım. Dışı için bulgur ve irmiği karıştırıp sıcak suyu ekleyelim. Yaklaşık 20 dk beklemeye alın. Bulgur şiştikten ve soğuduktan sonra yumurtayı ekleyip iyice harmanlayın. Daha sonra unu ve tuzunu da ekleyip iyice yoğurun. (Hamuru yoğururken ele yapışmaması için ara ara su serpebilirsiniz ne sert ne cıvık olmalı) unu da göz kararı siz ayarlamalısınız 3 ya da 4 su bardağı yeterli oluyor. Kıvama geldikten sonra 15-20 dk dinlendirin. Daha sonra ceviz büyüklüğünde elinize alıp yuvarlayın ve içini iyice açıp(ince olacak kalın olmamalı) harcını koyun ve düzgünce kapatın. (İçini açarken ara ara elinizi suya batırın ki yapışmasın). Bütün hepsi bittikten sonra kaynayan suda haşlayın. İçli köfteler suyun üstüne çıktığında haşlanmış demektir. Bir tavada da tereyağını kızartıp köftelerin üzerine dökün. Ve sonra da parmaklarınızı yiyebilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder