Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

31 Ocak 2017 Salı

Doğum Günü Pastası





Günaydın 🙌🙌🌹🌹 Hafta sonu eşimin doğum gününü kutladığımızı söylemiştim. Pastamı nasıl yapsam diye önceden düşünmemiştim açıkcası. Spontane işleri severim ben 😊 Baktım evde bir sürü çilek var dedim çilekli hafif bir pasta yapayım. Pandispanya tarifimi deneyenler varsa zaten bilirler kekim yumuşacık oluyor. İnanın artık biz dışarıdan pasta almıyoruz. Ben şahsen sevmiyorum tadı hiç hoşuma gitmiyor. Esim de cok begendi 😊 Neyse tarife geçiyorum.

Malzemeler:


4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
Yarım çay bardağı ılık su
Ceyrek limonun suyu
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
1 su bardağından biraz fazla un
1 fiske tuz
2 yemek kasigi kakao

Krema:


2 paket sade krem santi
2 su bardagi sut
Küçük küçük doğranmış çilekler

Yapilisi:


Yumurtanın beyazı ve sarısını ayırın.Yumurtanın sarısını toz şekerle krema haline gelene kadar çırpın çeyrek  limonun suyunu ve ılık suyu ilave edip iyice çırpın. Vanilini,kabartma tozunu ve kakaoyu da ilave ettikten sonra unu  havadan eleyerek iyice karıştırın. Ayrı bir kapta yumurtanın beyazını bir  fiske tuzla kar beyazı olana kadar yüksek devirde iyice çırpın, önceden  yaptığınız  kek karışımına ilave edip karıştırıp altı yağlannmış kelepçeli kek kalıbına dökün  kek kalıbının hafif hafif tezgaha bir kaç defa vurun içindeki hava kabarcıkları yukarı çıksın. Önceden ısıtılmış 180 derecedei pişirirken fırının bir köşesine su dolu bir kase koyun bu işlem  kekin daha yumuşak ve daha güzel gelmesini sağlar pasta kekinin üzeri iyice kızarana kadar pişirin. Kek olduktan sonra buyuk kek kalibi kullandiysaniz ikiye kucuk kek kalibi ise uce kesin. Hazirladiginiz krem santiyi (icine kucuk kucuk dogradiginiz cilekleri de ekleyin) her katina surun. Ustunu de krem santiyle kapattiktan sonra bitter cikolatayi eritip uzerine dokun ve istediginiz gibi susleyin. Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder