Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

30 Ocak 2017 Pazartesi

Sade Açma





Gunaydin 🙌🙌 Gununuz yine cok guzel gecsin. Stresten uzak islerimizin tıkır tıkır yolunda gidecegi bir gun olsun 😊 Gecen gun videosunu paylasmistim. Hani gece gece canim acma istemisti de hic usenmeden yapip bir de dumani ustunde sicacik yemistim. Ben cok seviyorum bu tarifi. Sizlerin de begenecegine eminim. Hem evde sut ya da yogurt olmak zorunda degil. Sadece su ve yag ile yapilabilen bir tarif. Buyrun tekrar tarifi efendim👇👇



Malzemeler:


2 su bardağı ılık  su
1 su bardağı sıvıyağ
2 adet büyük yumurta (Beyazı içine sarısı üzerine kullanılacak)
3 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 paket instant maya
8 su bardağı un

Yapilisi:


Ilık suyu ,sıvıyağı,toz şekeri ,tuz,instant  maya,yumurtanın akını bir çukur büyük bir kaba alın karıştırın.Unu azar azar ilave edin kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın. Üzerine streç folyoyla kapatın ve sıcak tutacak şekilde sarıp 1,5 veya 2 saat  dinlenmeye  bırakınKabaran hamurdan ceviz  büyüklüğünde bezeler yapın ( ben 40 küçük  beze yaptım )1 bezeyi alın içine  biraz tereyağı sürün ve rulo yapıp birbirine 2. beeyide aynı şekilde içine biraz yağ sürün ve rulo yapıp birbirine  dolayın uçlarını birleştirip yuvarlak bir şekil verin yağlanmış veya fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizin. 35 dakika dinlendirin ve yumurtanın sarını sürün isteğe göre susam ve çörek otu serpin 190- 200 derece  fırında açmaların üstü  kızarana kadar pişirin ve servis yapın.Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder