Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

30 Ocak 2017 Pazartesi

Limonlu İrmik Tatlısı










Herkese merhaba 🙌 Haftanin ilk gunu nasil gecti bakalim ? Birkac gundur sizlere zaman ayiramadim. Bunu hemen fark edip beni merak eden tatlı arkadaslarim olmus 😊 Mesaj atan arkadaslarim hepinize ilginiz icin cok tesekkur ederim ben iyiyim cok sukur 😊 Sadece bu ara ofiste isler inanilmaz yogun ve hafta sonumu da sadece esime ve aileme ayırdım. Bu sebepten dolayi da sizlere ugrayamadim 😊 Bugun de epey yoruldum ve dahası spora gidecegim. Gitmeden once merak eden arkadaslarima bir selam vereyim dedim. Tarif isteyen olursa eklerim. Simdilik kaçtım efendim. Selametle 🙌

Malzemeler:

Muhallebi için:
5 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı irmik
1 paket vanilya

Ortası icin:


Kakaolu petibor buskuvi
Peltesi için:


1 su bardağı limon suyu
2, 5 su bardağı su
Yarım su bardağı şeker
1, 5 yemek kaşığı nişasta


Yapılışı:


Vanilya hariç tüm malzemeler tencereye konup ocakta pişirilir. Pişmeye yakın vanilya eklenir. Ocaktan alınır sogumaya birakilir. Sonra pelteye geçilir. 1 su bardağı kadar limon sıkılır. 2 su bardağı su ve limon suyu tencereye konur, şeker de ilave edilerek kaynatılır. Kalan yarım bardak suda 1, 5 yemek kaşığı nişasta çözülür. Yavaş yavaş tencereye eklenerek çırpılır, bir taşım kaynayınca kapatılır. Sonrasinda baton kek kalibinin en altina irmik karisimindan biraz dokup uzerine kakaolu buskiverden sekilde dizin. Uzerine tekrar irmikli muhallebiden ve sonra yine bukuvileri dizip tekrar muhallebi dokun. En ustunende limon peltenizi de doktukten sonra tamamdir. 2-3 saat buzdolabında dinlendirin. Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder