Sosyal Medya

Icon Icon Icon Follow Me on Pinterest

20 Ocak 2017 Cuma

Tavuklu Keşkek








Herkese merhaba. Tam bir haftadır sizlerle iletişime geçemedim. Güzel bir tatilin ardından sizlere bol enerjili bir selam vereyim dedim. Eminim ki bugün herkes tatil sonrası bir adaptasyon süreci yaşadı. Evet tatil güzel şey hiç bitmesin istiyoruz. Ama her güzel şeyin bir sonu var. Çalışalım para kazanalım ki bir diğer tatili dört gözle bekleyelim :) Keşkek nedir bilmeyen vardır illaki ama henuz kendisi ile tanışmadıysanız ben size şiddetle tavsiye ediyorum biran önce denemelisiniz çünkü tadı gerçekten çok lezzetli. Ben nerden mi biliyorum 7 sene Muğla'da yaşadım orada köy düğünleri çok olurdu ve kazan kazan yaparlardı. Sırf keşkek yemek için annemin peşine takılır düğüne giderdim. Orada yediğim keskegin tadını da hiçbir yerde daha tadamadım. 


TAVUKLU KEŞKEK

Malzemeler:


2 su bardağı aşurelik buğday


1 adet bütün Tavuk göğsü


2 yemek kaşığı tereyağ


1 yemek kaşığı toz Biber,Tuz,Karabiber



Yapılışı:


Buğdayları yıkayıp ılık suda 2 saat kadar bekletin,Buğdayları düdüklü tencereye alıp üzerlerini 2-3 parmak geçecek kadar su ekleyip iyice yumuşayana kadar pişirin,Tavuk göğsünü de ayrı bir tencerede yumuşayana kadar haşlayın,Buğdayların suyunu süzüp bir tencereye alın,Üzerine tavuğu haşladığınız sudan 2 bardak ekleyin,Kısık ateşte sağlam bir tahta kaşıkla bastıra bastıra sürekli olarak karıştırın,5 dk. bu şekilde karıştırdıktan sonra içine didilmiş Tavuk göğüslerini ekleyin,Yemek, içinde kaşar varmış gibi sünmeye başlayana kadar aynı şekilde karıştırmaya devam edin,İçine tuz ve karabiberini ekleyip karıştırın ve altını kapatın,Servis sırasında tereyağını eritin,Cızırdamaya başlayınca içine toz biberi ekleyip karıştırın ve ateşten alın,Keşkeği üzerine yağı gezdirerek servis yapın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder